Gewijzigde openingstijden

Tijdens de zomermaanden juni, juli en augustus is het Kerkelijk Bureau gesloten op de donderdag.

 

Openingsuren (dinsdag-, woensdag- en donderdagochtend van 9.00 – 12.00 uur

Veel gemeenteleden weten het Kerkelijk Bureau (KB), dat gevestigd is in De Aker, gelukkig wel te vinden. Hierbij willen we de medewerkers van het KB aan u voorstellen:

Beppie Frowijn-Schuit is voor velen een bekend gezicht. Al vele jaren is zij werkzaam op het KB. Haar werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het beheren van het ledensysteem en alles wat daarmee samenhangt. Dit houdt onder andere in:

verwerken van meldingen van geboorte, doop, overlijden, belijdenis en huwelijk;

  • in-, uit-, en overschrijvingen van leden;
  • het verzorgen van attestaties/doopbewijzen;
  • verwerken van adreswijzigingen;
  • financiële zaken die gerelateerd zijn aan gemeenteleden. Denkt u hierbij aan de actie Kerkbalans, waaronder het verwerken van toezeggingen en ontvangen termijnen, het abonnementsgeld van de kerkbode Rondom Het Woord, de solidariteitskas en de bijdrage voor de kerktelefoon.

Voor al deze zaken (en nog vele andere) is Beppie het aanspreekpunt. Zij is aanwezig op maandag, dinsdag, woensdagochtend en donderdagochtend. 

Sonja Vierwind-van Bemmel is op maandagochtend, woensdagochtend en op donderdag aanwezig. Haar hoofdtaak is het verzorgen van de financiële administratie van de kerk en De Aker. Alles wat maar enigszins te maken heeft met cijfertjes, is voor Sonja. Hierbij kunt u denken aan:

  • het opstellen van tussentijdse financiële overzichten en het meewerken aan het samenstellen van jaarrekening en begroting;
  • het verwerken van facturen en het opstellen van nota’s;
  • het verzorgen van betalingen van facturen;
  • de salarisadministratie (inclusief traktementen);
  • het beheren van de verzekeringsportefeuille en de huur- en pachtcontracten.


Esther Kroon-Beukens pakt de secretariële zaken op. Dinsdag is haar vaste werkdag op het KB. Haar voornaamste taken zijn: 

  • het samenstellen van de kerkbode;
  • het maken van liturgieën voor trouwdiensten;
  • het ondersteunen van Kerkbeheer;
  • het voorbereiden en notuleren van vergaderingen van het College van Kerkrentmeesters;
  • het uitvoeren van diverse bijkomende taken. Deze werkzaamheden worden veelal in de avonduren en vanuit huis verricht.


Tijdens de openingsuren (dinsdag-, woensdag- en donderdagochtend van 9.00 – 12.00 uur en op afspraak) bent u van harte welkom aan Fontanusplein 2. U kunt bij ons terecht voor:

  • Het kopen van collectebonnen. Deze zijn te verkrijgen in diverse waarden: € 11,- (20 x € 0,55), € 22,- (20 x € 1,10), € 40,- (20 x € 2,-) en € 50,- (10 x € 5,- of 5 x € 10,-). Wist u dat u de collectebonnen ook digitaal kunt bestellen? Via www.hervormdputten.nl kunt u ze aanvragen en betalen en dan worden ze thuis bij u bezorgd.
  • Het kopen van postzegels, waarvan de opbrengst ten goede komt aan ‘Woord & Daad’.
  • Het brengen van uw oude mobieltjes en inktcartridges(geen toners), waarvan de opbrengst van de verkoop ook naar ‘Woord en Daad’ gaat.
  • Kaarten die worden verkocht in de hal, hebben als doel de zending.
  • Bestellen van CD’s en DVD's van kerkdiensten.
  • Aanvragen verzoekplaatjes voor ‘De zaterdagavondzang’.


Zoals u inmiddels begrijpt, gebeurt er veel op het KB. Het belangrijkste is hierboven genoemd; er zijn nog zoveel (voor velen onzichtbare) andere dingen die er gebeuren bij een grote gemeente als Putten. Dit kunnen wij niet allemaal zelf; we zouden alle vrijwilligers tekort doen die zoveel werk verrichten. Het vele kopieerwerk, dat soms ook nog gevouwen of gesneden moet worden, het rondbrengen van post, het maken van de kinderboekjes... Zo zijn we er mét elkaar, vóór elkaar.

De medewerkers van het KB staan in dienst van de kerk en dienstbaar wil zijn aan haar gemeenteleden. Weet u dan ook van harte welkom op het KB!