In geval van overlijden vragen we u om z.s.m. de wijkpredikant van de overledene te informeren. De wijkpredikanten zijn volledig op de hoogte van alle zaken die geregeld moeten worden en kunnen u daarbij verder begeleiden.

Reservering kerkgebouw en contact koster
Neemt u contact op met het Kerkelijk Bureau voor de reservering van een kerkgebouw (tel.: 351102). Mocht er op dat moment niemand aanwezig zijn, neemt u dan altijd contact op met de koster van de betreffende kerk. Met hem dient u tevens de nadere invulling van de begrafenis af te stemmen, zoals het tijdstip, ed.

Informeren medewerkers Kerkelijk Bureau
Informeert u de medewerkers op het Kerkelijk Bureau per mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) over de reservering van de kerk. Daarbij zijn de volgende gegevens van belang:

• Datum rouwdienst
  • Tijdstip
  • Kerkgebouw (Oude Kerk, Nieuwe Kerk of Zuiderkerk)
    • Aangeven of het naast de kerk ook nog zaalhuur betreft
  • Naam en adresgegevens van de begrafenisondernemer

Afkondigingen
Voor de afkondigingen in de kerkdienst mailt u de volgende gegevens van de overledene:

• volledige naam, volledige na(am)en echtgeno(ot)e
  • laatste woonadres
  • leeftijd
  • datum overlijden

en wie er achterblijven (i.v.m. de voorbede) naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Mailt u dit uiterlijk de zaterdag voorafgaand aan de zondag waarop het overlijdensbericht wordt afgekondigd voor 18:00 uur.

Gegevens kosters

gebouw Naam (hulp) koster telefoonnummer