Opstap 2022

Zondag 17 maart

Deze week is er tijdens de morgendienst in de Oude Kerk ‘Opstap’ voor de kinderen van groep 1 t/m 4 in de kelder van De Aker.

Thema: Jezus, Martha en Maria.

Leiding: Anne v.d. Haar, Hetty Lichtendonk, Marije van Beek en Eefke van Asselt.

Oude Kerk

Om de week is er op zondag tijdens de morgendienst Opstap. Alle kinderen van groep 1 tot en met 4 zijn dan welkom in de kelder van de Aker. We zingen psalmen en andere liedjes, we bidden samen, we luisteren naar wat de Heere God ons wil vertellen in Zijn wet en in de Bijbel en we maken een puzzel of een werkje over het Bijbelverhaal. Eigenlijk leren we de dingen die in de kerk gebeuren te begrijpen.
Opstap is dus een opstapje van de kinderoppas naar de kerkdienst. Om de week, zodat de kinderen de andere zondag mee naar de kerk kunnen gaan, want dat is ook fijn, om samen met heel veel grote mensen en kinderen bij elkaar te zijn in het huis van de Heere God!

Contactpersonen voor Opstap Oude Kerk zijn:

Zuiderkerk

Er is 1x in de 2 weken Opstap voor de kinderen uit groep 1/2. Er is 1x in de 4 weken Opstap voor de kinderen uit groep 3/4. De kinderen gaan, met de leiding, tijdens het collecteren naar de clubruimte. Zo maken zij wel een deel van de dienst mee, samen met de gemeente. Door op deze manier af te bouwen van elke week oppas, naar om de week Opstap voor de kleuters en uiteindelijk nog 1x per maand voor de kinderen uit groep 3/4, willen we bereiken dat de kinderen zich steeds meer thuis mogen voelen in de erediensten. Dat ze er meer van begrijpen en mogen groeien in de vaste, wekelijkse kerkgang.

Na de dienst kunnen de kinderen weer worden opgehaald door hun ouders.

Contactpersonen voor Opstap Zuiderkerk zijn: