Bijbellezing en bezinningsbijeenkomst H.A.13 februari

Van 13.02.2019 19:30 tot 13.02.2019 21:00
Bij Oude Kerk
Categorieën: De gemeente

Ze starten weer: de Bijbellezingen. Eerst drie vanuit de Tweede Brief aan de Thessalonicenzen, daarna een zevental over Gods weg met Elia.

Op woensdag 14 nov. bent u, zijn jullie hartelijk welkom om 19.30 uur in de Oude Kerk. Heerlijk, middenin de (drukte van de) week, een moment van stilte in de drukte van de week. Stil luisteren. We gaan 2 Thessalonicenzen 1 lezen. Ter introductie van de serie kun je de meditatie op de voorpagina vast lezen en onderstaand kaartje bekijken.

kaartje bijbellezing 2018

Overige data en Bijbelgedeelten: 21 nov. (2 Thess. 1), 28 nov. (2 Thess. 3), 5 dec. en 12 dec. 2018; 9 jan., 16 jan. 23 jan. 30 jan. en 13 feb. 2019.

Rond het avondmaal

Met het oog op een goede voorbereiding en zegenrijke viering van het Heilig Avondmaal op zondag 17 febr. attenderen we op het volgende:

·         Censura morum

I.v.m. de bediening van het Heilig Avondmaal is er op maandag 11 febr. van 19.00 tot 19.30 uur in De Aker gelegenheid tot censura morum. Is er een bezwaar tegen belijdenis en/of levenswandel van een belijdend lid van de gemeente en is de weg van vermaan volgens Mattheüs 18:15 bewandeld, dan kan dit bezwaar kenbaar gemaakt worden aan een predikant en ouderling. Indien dit gebeurt, zullen zij dit doorgeven aan de predikant van de wijk waar het betreffende gemeentelid toe behoort.

·         Bezinningsbijeenkomst

Zoals we al jaren gewoon zijn is er in de week van voorbereiding een meditatief moment om ons samen voor te bereiden op de Avondmaalszondag. Valt dit in de periode dat ook de Bijbellezingen gehouden worden, dan wordt dit gecombineerd. Daarom hartelijk welkom op woensdag 13 febr. om 19.30 uur in de Oude Kerk.