Dementie vriendelijk Putten

Van 19.09.2019 20:00 tot 19.09.2019 22:30
Bij De Aker
Categorieën: Ontmoeten

dementieIn de week van 14 t/m 21 september vindt in Putten de week van Dementie plaats. Via tal van activiteiten wordt de volle breedte van de Puttense samenleving hierbij betrokken. Doel is om de samenleving bewust te laten worden van inwoners met dementie. Ook vanuit de kerkelijke gemeente dragen we hieraan bij.

Vanuit onze eerbied voor de Schepper van het leven heeft de christelijke gemeente de beschermwaardigheid van het leven hoog staan. Dit bepaalt ook onze houding tegenover hen die leven in een andere werkelijkheid? Hoor je er nog bij, als je niet meer begrijpt wat er gebeurt? Hoe dementie vriendelijk zijn wij als kerkelijke gemeente?

Wanneer het proces zicht voortzet, vinden we het steeds moeilijker om het contact aan te gaan. Soms vraag je je af: ‘heeft het ook nog wel zin, als ik weg ben, is hij of zij vaak al vergeten dat ik ben geweest.’ Of mogen zij, juist in hun kwetsbaarheid, rekenen op onze aandacht? Alleen hoe doe ik dat dan? Deze avond geeft ds. L. de Wit informatie over de verschillende stadia en hoe dit wordt beleefd door de naaste met dementie en degene die daar omheen staan. Daarnaast krijgen we tips hoe we in ieder stadium met de ander in contact kunnen blijven. De avond wordt gehouden D.V. donderdag 19 september in de Aker en begint om 20.00 uur.

Namens de diaconie,

Ds. L. de Wit.