Gemeenteavond

Van 24.10.2018 20:00 tot 24.10.2018 22:00
Bij De Aker
Categorieën: De gemeente

In De Aker wordt op D.V. woensdagavond 24 okt. om 20.00 uur een gemeenteavond gehouden. De onder ons bekende Hongaars-Gereformeerde predikant ds. Istvan Lörincz uit Roemenië, die in de afgelopen jaren, volgens zijn eigen telling, acht keer in een kerkdienst in Putten is voorgegaan, zal een lezing verzorgen over het communistische regiem in Roemenië in de periode 1948-1989. Hierbij staan de positie van de Hongaars-Gereformeerde kerk (met name de CE-bond) en de betekenis van hun leider, ds. Ferenc Visky (1918-2005) centraal. Op deze avond wordt tevens het boek ‘Bevrijd uit list en geweld’ gepresenteerd. Het boek bevat meditaties over het Bijbelboek Esther door de genoemde ds. Ferenc Visky, aangevuld met een levensschets van hem met veel foto's. Het is dit jaar 100 jaar geleden dat ds. Visky werd geboren. Dit boek is ter gelegenheid hiervan gepubliceerd. Het boek zal deze avond te koop zijn. De prijs is € 17,50 waarvan de helft van de opbrengst is bestemd voor Stichting Samarita. Om u in de gelegenheid te stellen om ds. Lörincz de hand te drukken is de zaal om 19.15 uur open. Onze predikant ds. A.L. van Zwet zal de bijeenkomst openen en inleiden.

U wordt hierbij van harte uitgenodigd aanwezig te zijn en te luisteren naar onze broeder, wiens vader ook ernstig heeft geleden onder de communistische dictatuur. We zien uit naar een fijne ontmoeting.